The Succession Conference

RESILIENCE & LONGEVITY

Managing generational change for family-owned domains in France

2-4 November 2021, Arbois

Continuity, renewal, and succession planning are some of the greatest challenges for family businesses. While most embrace long-term outlook and see themselves as stewards for future generations, they are often too preoccupied with the day-to-day operations of the business to put this as a top priority. For some, the topic can be highly emotive, resulting in a reluctance to get the conversation started. Despite the paradox, not acting upon the long-term issues faced can potentially put the survival of the family business at risk.

To successfully navigate the complexity of the current environment, family business owners in the wine industry need to engage the next generation early, galvanize entrepreneurial energies and create a safe platform for open conversations. Developing effective governance structures and understanding the frameworks and tools in the transition process is critical for the resilience and longevity of family businesses.

Join us for an exciting two-day conference, the first of a series, where we bring together wine producers and private and public sector experts from economics, law, finance, estate planning, real estate, agricultural science & technology to address the unique challenges faced by family-owned enterprises particularly with respect to generational transition. Through a series of presentations, panels, and break-out sessions, the conference will offer a multifaceted approach for today’s family-owned 

 

domains to identify the questions they need to ask and propose effective paths toward possible answers and solutions. 

Hosted by Neal Rosenthal, founder of the Rosenthal Wine Merchant and the Neal Rosenthal Group, and Victoria Anstead, Advisor to the Group, with the support of the INSEAD Wendel International Centre for Family Enterprise, the conference promises to be an inspirational yet highly practical session that will equip growers with the knowledge, tools and professional connections to create and implement strategies for successful successions. The conference also provides an excellent platform for professionals, wine enthusiasts, collectors, and investors to learn about issues facing growers and for them to be an active collaborator in developing solutions for the longevity and success of family businesses.

Professor Morten Bennedsen, Academic Director of the INSEAD Wendel International Centre for Family Enterprise, The André and Rosalie Hoffmann Chair and Co-director of the Hoffmann Research Fund together with INSEAD Adjunct Professor Antoine Duvauchelle will be hosting master classes and engaging sessions to ignite the next generation throughout the two-day conference.

If you are interested in joining the conference or learning more, please get in touch.

 

     

    Conditions Générales de Vente

    Article 1 - Objet

    Ce contrat est destiné à l'usage exclusif de la réservation de séjours en chambres d'hôtes. Le meilleur accueil sera réservé à nos hôtes.

    Article 2 - Durée du séjour

    Le client signataire du présent contrat conclu pour une durée déterminée ne pourra en aucune circonstance se prévaloir d'un quelconque droit au maintien dans les lieux.

    Article 3 - Réservation

    La réservation devient effective dès lors que le client aura fait parvenir à l'établissement son numéro de carte bancaire à titre de garantie. Ces données ne sont pas conservées après votre séjour.

    Article 4 - Annulation par le client

    Toute annulation doit être notifiée par mail ou par téléphone au propriétaire.

    - Annulation sans frais jusqu'à 72h avant l'arrivée du client (au vu de la situation sanitaire actuelle, les annulations sans frais peuvent être effectuées jusqu'à 24h avant l'arrivée du client et ce jusqu'à la fin de l'année 2020).
    - Hors délai d'annulation, c'est-à-dire après 72h avant l'arrivée du client, 50% du montant total du séjour sera prélevé.

    Article 5 - Annulation par le propriétaire

    Lorsqu’avant le début du séjour, le propriétaire annule celui-ci, il doit en informer le client par mail et/ou téléphone.

    Article 6 - Arrivée

    Le client doit se présenter le jour précisé entre 17h00 et 20h00. En cas d'arrivée tardive ou différée, le client doit impérativement contacter l'établissement.

    Article 7 - Petits déjeuners

    Les petits déjeuners sont servis entre 8h30 et 10h00. Une marge de 30 minutes avant ou après cette plage horaire est acceptée, sur demande du client.

    Article 8 - Règlement du solde

    L'intégralité du montant du séjour est à régler le jour du départ du client (ainsi que toutes consommations/achats supplémentaires).

    Article 9 - Taxe de séjour

    La taxe de séjour est un impôt local dont le client doit s'acquitter auprès du propriétaire qui la reverse ensuite au Trésor public. Elle est de 0,77€ par personne et par nuitée.

    Article 10 - Utilisation des lieux

    Le client devra respecter le caractère paisible des lieux et en faire un usage conforme à leur destination. Il s'engage à rendre les chambres en bon état, à déclarer toute dégradation dont il pourrait être responsable et à en assumer les réparations.
    L'ensemble de la maison est un espace non-fumeur.

    Article 11 – Enfants

    Tous les enfants sont les bienvenus.
    Un enfant de moins de 3 ans séjourne à titre gracieux.
    Un lit parapluie pour enfant en bas-âge est à disposition sur demande.

    Article 12 - Animaux

    Les animaux sont admis avec grand plaisir dans la maison. Le client devra préciser leur présence, à la réservation de leur séjour, auprès du propriétaire.

    Article 13 – Parking

    Nous ne possédons pas de parking privé.
    Le stationnement se fait dans la rue, juste devant l'établissement ou sur un grand parking public et gratuit, plus haut dans la rue, à 1 minute à pied de la maison.